Vill Du få email så du inte missar uppdateringar?

tisdag 22 november 2022

Vintrig solnedgång vid sjön

 

Klicka gärna på bilderna för att se dem bättre

Denna solnedgång vid sjön, var nog den mäktigaste naturupplevelse jag varit med om.
Stod helt andäktigt och såg dimmorna stiga och då ebbade den lila kvälls himmelen ut och det gula tog över innan det blev helt mörkt. Otroligt att det bara kan bli så här hemma i de blekingska skogarna. Inser också att jag skulle behöva lära mig så mycket mera foto, för att bli bättre på att kunna fånga naturens olika fenomen... 


Bilderna är tagna vid Havsjön utanför Kättilsmåla i Karlskrona kommun. Sjön tillhör en av de större i omgivningen och har många fina vikar och uddar ut i sjön. 


Två kända platser runt sjön är badplatsen med brygga och omklädningsrum samt Ola Sonas grotta kolla gärna in under:https://utflyktochvandringsbloggen.blogspot.com/p/antamala.html 







2 kommentarer:

Christina Sandin sa...

Härliga bilder från vår härlig dag. Och att få avsluta utflykten med den magiska vyn över sjön var fantastiskt.

Min blogg sa...

Vi får hoppas det kommer fler vackra vinterdagar i vinter <3

Skicka en kommentar

Vildmink i Blekinge

 Fantastiskt fint möte vid havet Ett trevligt möte vid kusten! En vildmink dök upp när jag satt och fikade vid havet och gottade mig i vårso...