Vill Du få email så du inte missar uppdateringar?

fredag 6 januari 2023

Senast på bloggen

Fägatan ner till Fyren på Sillnäs udde


I högermenyn under Sölvesborg, har jag nu äntligen gått igenom sommarens bilder och utflykter :-D Och jag vet att jag har fler bilder som ligger i datorn och väntar på att bli nyupptäckta. Men på något sätt är det härligt för då får jag en känsla av att återigen få besöka alla fina platser jag varit på.

 Istaby klungby med unik runsten från 600-talet Istabystenen namnger personer som levt på Listerlandet för 1500 år sedan! Jag har också skrivet lite mer under Sankt Nicolai kyrka i Sölvesborg. Där finns ytterligare två fina runstenar, varav den ena tycks namnge samma person som finna på Istabystenen. Det är lite svindlande och jag tänker, tänk om, jag hade fått resa tillbaka i tiden bara för en enda dag och se hur det såg ut och hur samhället var uppbyggt. Ja, jag vet, jag är lite nördig när det gäller vår lokala Blekinge historia. :-D

Sillnäs udde, Så vackert vid havet med en 600 meter lång fägata. Vackert både vintertid- och sommartid.
Östra Torsö- en sommardröm Inget mer behövs sägas :-D
 Sölvesborg Lite allmänt om Sölvesborg med bilder och någon fin fikaplats
Sandviken med lång vit sandstrand Helt olik stränderna i östra Blekinge, vilken tur vi har ett så varierat landskap!
Märklig tallskog i Västra Torsö naturreservat . Det märkligaste skog jag sett.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Märkliga fenomen i naturen

Konformig hålighet Jag hittade den här stenen på stranden vid Råå utanför Helsingborg. Stränderna där är fyllda med miljontals småsten så de...