Vill Du få email så du inte missar uppdateringar?

fredag 12 juni 2020

Fiskeläget Hörvik på Listerlandet



På Listerlandet som ligger i sydvästra Blekinge finns det lilla fina fiskeläget Hörvik där bilderna är tagna i början av juni.

Jag funderar på varför man säger fiskeläge och inte fiskehamn? Är det en dialektal skillnad hur man betecknar dessa så fina och ofta pittoreska små byar med hamnar intill havet? 




Hönöbukten går in i en vik öster om Listerlandet så det vi ser på andra sidan är en fortsättning på Blekinges kustremsa där Karlshamn och framförallt Hällaryds skärgård ligger.








Jag njuter av ljuset tidiga morgnar inte bara för att se soluppgången vilket oftast är en fantastisk upplevelse utanför att även alla detaljer mjuknar upp i det milda morgonljuset.

Om du inte varit på Listerlandet så rekommenderar jag dig varmt att ta en tur dit i sommar...





,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vildmink i Blekinge

 Fantastiskt fint möte vid havet Ett trevligt möte vid kusten! En vildmink dök upp när jag satt och fikade vid havet och gottade mig i vårso...