Vill Du få email så du inte missar uppdateringar?

fredag 9 juni 2023

Tack till alla omtänksamma


Tack till alla omtänksamma människor 
Människor är otroligt hjälpsamma när man är hjulburen. Nästan varje gång jag handlar frågar någon vilt främmande om jag behöver hjälp att nå hyllor högt upp, oftast kvinnor. ALLA bilar stannar vid övergångsställe och idag på väg  ut i naturen stannade jag min lilla limousine för att ta lite foto. Då stannar en man sin jobbbil och frågade om allt är ok? Jag blir överväldigad av denna fina omtanke från mina medmänniskor och brukar alltid se till att tacka ordentligt för omtanken, för man vet aldrig vad som kan hända...  Underbart helt enkelt med denna välvillighet 💚. 

Djur-och fågellivet
För övrigt blåste det ordentligt vid havet i morse som avtagit nu vid 8-tiden när det är frukost i det gröna. Något lager jacka åkte av. 😆 
Djurlivet bjudit på hare, får, hund med tillhörande tvåbening, gråhäger, glada, skrattmås , skäggdopping, gräsänder, knölsvan, stare, hört göken i väster- bäste gök samt ett antal fåglar som jag inte kan namnet på. Eventuellt någon brunaktig svala... 

Borde inte kämpat mig in i kaklet
Jag borde fått hjul för länge sedan och inte kämpat mig in i kaklet som jag gjorde. Hjul gör sådan stor  skillnad. Livskvalitet nu när jag oftast inte  längre ligger utslagen i sängläge i tre dygn för att jag varit ute och försökt gå. Livskvalité & harmoni 💚🩵💙🧡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

På tur med elskooter till vindskyddet vid Stora Kroksjön Långasjönäs Kar...

Gjorde ett litet klipp från elskootern till vindskyddet vid Stora Kroksjön i friluftsområdet Långasjönäs utanför Asarum. Bedårande vacker bo...