Vill Du få email så du inte missar uppdateringar?

lördag 17 april 2021

Dovhjortar på bete



Jag kom förbi en grupp med dovhjortar. Flocken var på drygt 30 djur och de kom ut från skogen för att beta. Jag satt drygt en timme på långt avstånd och betraktade dem. De reagerade på bilarna som gick på vägen intill, särskilt de som körde ganska fort och gav ifrån sig ett högre ljud. 
Jag satt i bilen med rutan nedvevad och de verkade inte alls störda av min närvaro. Ett tecken på att de kände sig trygga är att flera av dem la sig ner för att lungt idissla. Men de var vaksamma och någon av dem höll alltid vakt genom att spana över fältet. Trevliga djur att sitta och kika på :-D





 











.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vildmink i Blekinge

 Fantastiskt fint möte vid havet Ett trevligt möte vid kusten! En vildmink dök upp när jag satt och fikade vid havet och gottade mig i vårso...